Monday, October 12, 2009

Cancel MaLaCCa....for MQA!

Mungkin marah benar adik ipar aku. Ini kali kedua aku canselkan trip bersama diaorang. Mentelah ibu dan bapa mertua aku pun ikut sama. MQA punya hal, aku bagitau diaorang. Sepatutnya pagi Sabtu kami telah bergerak ke Bandar Hilir Melaka.
Namun MQA panic membuat semuanya terbantut.

Dan pastinya, adik ipar aku dah tentu tak nak join bila nak buat family vacation camni. Last time, waktu merancang trip ke Perlis, tak jadi juga sebab anak sulung aku kena cocksakie. Tapi kali ini aku kena MQA-sackie.

---
Untuk mengubat hati yang lara sebab x dpt pergi, aku bawalah family aku bersantapan di Easy Cafe untuk dinner. Walaupun mungkin tak sesedap masak asam pedas, ikan pari bakar dan otak-otak yang menanti kami di sana.

---[moral of the story]
Janganlah jadi paranoia. Cukuplah dengan apa yang ada. Janganlah waktu nak b****, baru nak korek lubang jam***.

---[Update]
Akhirnya auditor MQA telah mengeluarkan statement yang menggembirakan hati boss aku. Maka berpuasa nazarlah boss aku. Sebut pasai puasa nazar, puasa nazar aku ade lagi 2 hari. He..he..he..

1 comment:

  1. panehh betui. Jbtn lain x seteruk mcm kami kena buat. Sat-sat tuh suruh create proposal tu, write-up ni. Paranoid sungguh.

    ReplyDelete