Friday, May 15, 2015

Friday Emergency: Pecah Rumah

Keadaan tingkap bilik belakang yang dikumpil
Keadaan masih lagi hujan tatkala aku tiba di rumah pada jam 11.15 malam. Tiba-tiba jiran aku keluar dari rumahnya meluru ke rumah jiran depan sambil melaungkan sesuatu. Aku tak dengar pada mulanya,namun lepas tu clear seetelah wife aku bertanya. Terus aku masuk ke rumah dan switch on kan lampu belakang. Rumah jiran aku yang jaraknya selang sebuah rumah daripada aku telah mengalami insiden percubaan pecah rumah. And then terus aku keluar untuk bagi bantuan dan luckily percubaan masuk tu tak berjaya sebab maling tu terkejut dengan sergahan jiran aku yang yang tinggal betul-betul sebelah rumah.


Selepas report kat polis dan memaklumkan kepada beberapa orang jiran, kami bergegas ke lokasi untuk pantau takut-takut ada penjenayah kat dalam rumah. Salah seorang jiran aku mula call anak sedara jiran untuk maklumkan apa yang berlaku sebab tak ader contact nombor jiran ni.

Alhamdulilah selepas polis peronda dan detektif buat verifikasi tiada penjenayah dalam rumah, kami pun beredar sambil menunggu tuan rumah ni balik sebab tuan rumah ni balik ke negeri sembilan. Penat menunggu sampai jam 3 pagi barulah diaorang ni sampai. Moral of the story: bergaullah dengan jiran sekeliling, involve lah every issue sebab sometimes kita akan bergantung kepada jiran-jiran kita jugak akhirnya. Akhir kalam,,,Arrios!

0 comments:

Post a Comment