Saturday, July 5, 2008

Super Sapiens: HellBoy

Beria-ria benar junior aku mengajak tengok cerita Super Sapien yang ditayangkan di TV3 semalam. Dan beria-ria jugak aku menolak sebab aku dah pernah tengok cerita tersebut dan aku rasakan baca komik hellboy lebih menarik daripada tengok movie dia. Dan serentak dengan itu, junior aku kena demam campak atau chicken pox atau kata orang di belah utara Malaysia, demam pelentong.

Aku mula mengenali Hellboy pada aku masih lagi belajar di sebuah universiti di Lembah Kelang iaitu sekitar 1997. Jarang juga aku nak baca, sebab aku lebih tertarik untuk mengumpul komik X-Men, X-Factor dan X-Force.

Berbalik kepada junior aku, walaupun suhu dia dah menurun, namun pada jam sekitar 2 am, suhu badan dia naik tiba-tiba. Terpaksalah aku bangun dan dapat CoolFever. CoolFever ni memang aku standby banyak kat rumah aku. In case...

Rupanya, suhu badan junior aku naik sebab dia punya pox banyak dah keluar. Alhamdulillah...tak de lah lama nak tunggu pox dia nak keluar semua.

---
Hellboy is a fictional comic book character that had been created by Mike Mignola under the label of Dark Horse Comic. Hellboy is a demon who finds himself fighting for the US Government and himself against dark forces, battling a range of enemies fro nazis to Baba Yaga - a witch-like character who flies, kidnaps and eats small children in Slavic folklore.
---
Hellboy has been filmed in 2004, directed by Gullermo del Toro. In Asia, this movie Hellboy is called Super Sapiens. Actor Ron Perlman played as Hellboy. A sequel to the Hellboy, Hellboy II: The Golden Army is scheduled to be released on 11th July 2008. For more infor, please browse to www.hellboymovie.com

0 comments:

Post a Comment