Monday, September 29, 2008

This is where I say Goodbye

"Diriwayatkan daripada Ibnu Abbas r.a. katanya: Aku berkesempatan mengikuti sembahyang Hari Raya Puasa (Aidilfitri) bersama Nabi Allah s.a.w. Abu Bakar, Umar dan Othman. Mereka semua mendirikan sembahyang Hari Raya sebelum khutbah. Setelah itu barulah berkhutbah...(HR Bukhari & Muslim"


Dah hampir kita dengan bulan Syawal, dan Ramadhan semakin meninggalkan kita. Namun Alhamdulillah Ramadhan kali ini, aku bersyukur dapat berterawih. Tak seperti tahun lepas, kesibukan kelas kadang-kadang tak memberikan aku peluang untuk berterawih. Seronok bila dapat berterawih, kadang-kadang mengingatkan aku waktu zaman gila-gila remaja dulu. Hebat!
---
Dua (2) hari sebelum 1 Syawal, aku masih lagi di pejabat. Jaga Ofis. Utamakan yang jauh, terutamanya officemate aku yang akan jadi ketua keluarga tahun ini dan duduk jauh di utara semenanjung. Sekurang-kurangnya aku masih bertimbang rasa dengan agihan cuti. Takdelah tiap-tiap tahun nak amik cuti awal (pastu masuk lambat) cam sesetengah orang kat ofis aku. Staff aku pun dah familliar ngan muka aku yang akan in-charge sebelum cuti raya.

Kali ini junior aku jadi officemate aku, terkongtang-kanting kami berdua. Dia pulak asyik layan game jer. Sanggup bawak game pad dari rumah.
---
Bersempena di Lebaran ini, harap ampun dan maaf dan moga dirahmati hendaknya sepanjang Syawal ini. Selamat Hari Raya Aidilfitri...dari sahabat untuk sahabat.

0 comments:

Post a Comment