Tuesday, March 3, 2009

Amarah petang ini

Kadang-kadang saya sangat benci dengan tempat saya bekerja. Sering diperkotak-katik dan dipijak-pijak. Malah sampai tiada maruah yang tinggal. Di dalam organisasi besar ini, tempat kerja saya sering menjadi bahana diubahsuai, dicerca oleh bos besar yang begitu celaka yang dikenali dengan nama VC. Tindakannya amat jelas anti-jabatan saya. Sehingga apa aktiviti yang jabatan saya buat semuanya tak betul di matanya. Pada petang ini, saya betul2 marah tak keruan. Kerana jabatan kami perlu berkhidmat tanpa waktu henti dan senggang. Perlu beroperasi jam 7.00 - 8.00 malam. Juga perlu beroperasi tanpa henti pada hari Jumaat. Untuk keselesaan pengguna, kononnya. Celaka!!!

---
Saya sudah hampir 9 tahun berada di jabatan ini. Masih setia walaupun banyak keringat dah tumpah dan tanpa kenaikan pangkat yang setimpal. Isteri saya pun merasakan saya dah banyak memrah idea untuk memajukan jabatan saya. Memang benar, tapi aplikasi kurang dilaksanakan untuk menjayakan apa-apa jua yang telah dijalankan. Rakan-rakan yang lain pun sama macam saya. Dah penat! Cukuplah dengan hanya melayan kerenah bos jabatan saya. Benar-benar celaka!!!!
---
Saya rasa banyak sangat perkataan celaka yang saya guna hari ini. Perkataan itu tak mampu untuk mengubah apa-apa. Rasanya elok guna pedang malam untuk membungkam musuh-musuh seperti VC. Dan kadang-kadang aku hairan, kenapa top management kat organisasi aku ni bodoh dan tidak berpandangan jauh. Tak mahu berfikir menggunakan sebab-akibat. Itu sebab agaknya Allah dah kata lelaki elok jadi pemimpin. Bangsat macam mana pun seorang lelaki akalnya masih lagi 9!!

0 comments:

Post a Comment