Wednesday, April 8, 2009

Reporting from Bukit Gantang

Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin telah menang di Bukit Gantang. Ramai rakan-rakan saya yang gembira dengan berita itu. Ada jugak rakan saya yang dah menjangkakan kemenangan DS Mohammad Nizar secara unofficial (rakan saya itu kapalnya lambang dacing putih berlatarbelakang biru). Agak-agak apa mesej dan iktibar yang boleh kerajaan koboi Perak dapat ? Jangan asyik khayal. Muhasabah diri lah sikit. Agak-agak apa dia ye ?

---
Tahniah DS Nizar menang dengan majoriti 2,789 undi. Keputusan undi:
DS Nizar Jamaluddin - 21,860 undi
Ismail Saffian - 19,071 undi
Kamarul ramizu Idris - 62 undi.

---
Sengaja saya tak sebutkan dari parti mana sebab saya cerita ni sekadar mengucapkan tahniah. Sebab pada pengamatan saya Allah SWT nak tunjukkan pada kita semua bahawa yang benar tetap benar, yang batil tetap batil. Jangan silap, saya bukan penyokong parti politik tapi mungkin DS Nizar dengan saya punya harapan dan aspirasi yang sama. Yang penting jangan buat assumption.

0 comments:

Post a Comment