Wednesday, July 22, 2009

Office's issue


Baru-baru ini salah seorang staff pentadbiran di office aku telah meluahkan rasa tidak puas hati terhadap perlanggaran prosedur dan sikap tidak bertanggungjawab staff yang lain terhadap perkara yang melibatkan pesanan untuk jamuan mesyuarat. Dengan kaedah menggantung memo merah di papn kenyataan, aku rasakan itu pun dah melanggar prosedur.
Aku bukan nak panjangkan isu tu, sebab aku lebih suka kalau mesyuarat tu tak payah ade jamuan sebab boleh pendekkan tempoh waktu bermesyuarat.

Yang aku kesalkan ialah attitude pegawai wanita di office aku ni. Demi nak buat aduan pada 2nd boss aku, diaorang ni tanggalkan lah kertas statement tuh. In addition, diaorang siap print-out post dalam blog staff aku sebagai bahan bukti kononnya apa yang dibuat tidak beretika.

Secara terus-terang, aku disagree dgn apa yang diaorang buat dengan print-out post itu. Diaorang dah lupa, itu dah kacau rights and privacy apa yang staff aku tadi nak masukkan dalam blog dia. Terpulanglah tentang apa dia nak citer dalam blog dia even kalau dia nak comment tentang management office ni terpulang pada dia. Itu rights dia untuk express anything yang terlintang di minda.

Dan itu jugak telah menjelaskan bahawa pegawai wanita yang nak komen tu, tak beretika, tidak menghormati hak dan privasi orang lain dan mempunyai agenda tersembunyi.

Atau mungkin juga siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya!

4 comments:

  1. nampaknya.. mana2 office pun sama saja.

    ReplyDelete
  2. memang...,tapi dah jadi cam cerita kat tv la plak dengan skrip yang mengong.

    ReplyDelete
  3. drama kat tv yg petang2 tu.. slot akasia.. tak pun..samarinda. miaww..

    ReplyDelete
  4. owhhh..biarlah en zaid.....sebab tu 'orang' tu tak dapat APC lagi....

    ReplyDelete