Monday, November 9, 2009

Shocking news

Memang mengejutkan! Memang tak sangka. Kalau aku tak bertembung dengan kakak sepupu di laluan pekan Tg. Malim setelah pulang dari brunch, memang aku sungguh tak tau. Dan kalau mak sedara aku maklumkan pada aku seawal pagi sewaktu insiden berlaku, dah lama aku berada di sana.

Tak disangka-sangka sepupu aku ditimpa kemalangan pada pagi Ahad. Status keadaan dia - koma dan masih lagi tidak sedarkan diri walaupun darah beku yang berada di lapisan antara kulit kepala dan tengkorak telah dikeluarkan. Brain pressure meter masih lagi menunjukkan angka di atas 20. Diantara 23.7 - 24.1. ramai sedara mara kami datang untuk melihat keadaan. Ayah sedara aku yang duduk di Kota Singapura akan datang pada hari Rabu ini untuk melihat keadaan sepupu aku. Lama juga aku berkampung di wad dan apabila tirai malam mula datang, aku pun mengundurkan diri dan berjanji akan datang lagi weekend ni.

----
Setelah itu aku bergegas pergi ke rumah adik ipar aku, apalagi anak-anak aku perlu dibersihkan dari segala macam anasir yang ada di hospital. Daripada yang kasar hinggalah halus. Seperti biasa family adik ipar aku dah standby dah nak ajak makan malam di luar. Walaupun keberatan sebab perjalanan nak balik ke rumah aku masih jauh, terpaksa jugalah terima sebab perut kami pun dah lapar. Dan time dah habis makan, aku decide biarlah aku yang bayar sebab bila datang rumah dia asyik husband adik ipar aku jer yang keluar duit.


---Nota
Gambar diatas adalah sesi mengenyangkan diri. Gambar keadaan sepupu aku tiada dalam post ni, sebab kakitangan wad ICu tak benarkan ambil gambar.

0 comments:

Post a Comment