Thursday, February 24, 2011

Belasungkawa for old friend

Nama dia Mohd Shukri Jaafar. Dikenali oleh rakan-rakan dengan panggilan Shuk. Dikenali dengan muka yang serius tapi berperwatakan pak lawak macam Yasin. Last sekali aku dengar dia dah ditamatkan kontrak di DBP. Shuk selalu dimasukkan ke hospital akibat penyakit dia. Dan selalu hantar sms ke kawan-kawan memberitahu dia dimasukkan ke hospital akibat penyakit yang dialaminya. Sering merungut betapa boringnya dia di wad. Tak sangka di dalam watak pelawak yang didokongnya, ada menyimpan beribu beban yang dipikul.
----
Pagi tadi, aku terima sms dari sahabat aku, Esmi 'parjo' Yusri. Kandungan sms mengejutkan aku. Inalillah. Sahabat kami INFO96, saudara shukri telah kembali menemui Yang Esa petang semalam. Mengejutkan dan tak sangka penyakitnya semakin kritikal dan meragutnya. Selepas ini tiada lagi sms dari dia yang memberitahu tentang keadaaan dirinya. Al-Fatihah untukmu sahabat.

Bismillahirahmannirrahim - In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.
[Ayat : 2]
Praise be to Allah, the Lord who safeguards and governs the entire worlds.
[Ayat : 3]
Most Gracious, Most Merciful.
[Ayat : 4]
Master of the Day of Judgment (the Hereafter).
[Ayat : 5]
It is You alone (O! Allah) we worship, and to You alone we look for help.
[Ayat : 6]
Guide us to the Straight Path.
[Ayat : 7]
The path of those on whom You bestowed Your eternal grace, not (the path) of those who invited Your wrath, nor those who have gone astray.
Amin....

Photo was taken at Bentong which is I'd invisible in this picture. Had to went back home because of my late father illness. This is the only photo I found that pictured Shuk in it. Shukri Jaafar in the circle.
---
Kini kami warga INFO96 telah berkurang 2 orang - Saudari Farah dan Saudara Shukri. Semoga Allah mengampuni dosa-dosa mereka dan menempatkan mereka di kalangan orang yang soleh. Amin.

0 comments:

Post a Comment