Thursday, February 17, 2011

Old Friend's visit

Hari ini aku dikunjungi oleh sahabat lama yang telah menjadi top management state library. Last sekali aku jumpa sewaktu seminar di SKMM. Tak banyak yang aku dapat kongsikan sebab beliau macam urgent ajer. Cerita banyak berkisar pasal live and survival aku sekarang. Masing-masing mengeluh pasal kerenah management yang tidak menitikberatkan kemajuan library. Peter Drucker pernah berkata salah satu indikator sebuah negara maju adalah pertumbuhan pesat ilmu-ilmu baru dan perkembangan perpustakaan dan pusat-pusat sumber. Negara jiran kita Singapore menitikberatkan perpustakaan untuk perkembangan ilmu pengetahuan rakyat dia dan perpustakaan menerima bajet yang amat besar. Kita? Ada politician amik kisah? Ade politician kita menekankan perkara utama yang diambil serius oleh Nabi SAW iaitu menuntut ilmu dan membaca? Sorry beb...Tak sempat aku nak tanya pasai PhD dia, kalau tanya pasai masters aku, senyum sumbing jerlah aku.
---
Ade lagi makhluk yang suka-suka hati menambah huruf 'h' dalam nama aku supaya nampak macam nama mamat yang menang AF2 tu. Elok ker kalau ditampar jer?

0 comments:

Post a Comment