Monday, May 18, 2015

Simple Mistake II

Baru aku perasan. Itu pun setelah ditegur oleh salah seorang kakitangan aku. Macam mana selama aku boleh tak terfikir? "Mana office boss punya signage?" (pertanyaan dengan penggunaan perkataan yang sebenar). Terdiam aku seketika. Membuat aku merenung kembali setiap signage yang dipasang. Sudahlah penggunaan terma yang salah, signage untuk office aku pun tidak dimasukkan. Kelemahan insaniah atau disengajakan? Patutlah kebanyakan vendor yang ada temujanji dengan aku sukar nak cari, kadang-kadang aku terpaksa invite diaorang di level 1 untuk dibawa ke ofis aku di level 2. Apa punya turr? 

Sekadar Gambar Hiasan
Ini kalau aku request signage baru di keadaan bajet yang semakin mengecil ni, for sure aku kena hentam dengan big boss. Dan disebabkan itu, aku terpaksan tanggung bebelan big boss aku di atas sikap tidak competence officer aku yang jalankan tugas. Bukan tak tegur di atas attitude diaorang...tapi mungkin sebab masih tak terima hakikat diaorang reluctant nak ikut dengan pelbagai alasan. Kalau private dah lama kena fired kalau camni. Ok moral of the story: agak sukar nak deal dengan orang yang dulu satu level of management. Apatah kalau dari segi usia agak tua daripada kita. Akhir kalam....Arrios!

0 comments:

Post a Comment