Thursday, June 14, 2007

Buntu dan keliru

????? Aku sendiri sedang biol kenapa hari ini, banyak post yang keluar? Mencuri waktu pejabat kata orang. Kalau ikut kata Pak Lah, aku ni tak efisyen menggunakan masa dan mencuri. Betul ke?

Hari ini aku tengah bengap dan kemungkinan otak aku akan lumpuh sampai besok dan mungkin lusa sebab on saturday aku kena jaga reader advisor. Ada beberapa sebab aku bengap hari ini:

1. Terlalu banyak tengok technical specifications untuk equipment OKU.
Penat tak terkira. Bendanya sama aje.
2. Montaj pelancaran atau pemasyuran building tempat aku bekerja. Pihak Company yang bekerjasama dengan aku untuk buat montaj asyik cakap tak cukup bahan.Bengap aku.
3. Bos aku dan bengang dengan aku dan kata markah prestasi aku dia bagi rendah pasal
tak de dengar cerita lagi pasal kelulusan projek OKU tu. Bodoh betul, yang bagi
kelulusan tech specs tu di luar bidang atau kawalan aku. Bengap punya boss.

????

1 comment:

  1. Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

    Pagi-pagi, sudah mencemuh,
    Si pemandu terus terdiam mengeluh,
    Bos ini jenis yang kecoh,
    Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

    “Ada pelanggan hendak jumpa”,
    Itulah kata si setiausaha,
    Bos enggan, mengantuk katanya,
    Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

    Bos memanggil mesyuarat mengejut,
    Ada pekerja berjalan bak siput,
    Bos pun menengking sampailah semput,
    Para pekerja terkentut-kentut.

    ReplyDelete