Tuesday, July 1, 2008

Hero (eiyu) by doa.

Tak de mood nak continue tentang ska, even though by bahan yang nak dipaparkan terutamanya tentang third wave ska dan seterusnya punk ska. Cuma today aku melayan request dari junior aku yang teramatlah minat dengan opening song bagi siri Ultraman Nexus. Bagi episode 1 -25, opening bagi cerita ini adalah dari sebuah kumpulan hard rock Jepang, iaitu DOA. Sebutan dowa bukan doh 'a. Dan bukannya singkatan bagi kumpulan alternative kanada Dead On Arrival atau game Dead Or Alive.

Ini adalah request kedua dari junior aku. Request pertama adalah opening song bagi siri kartun Kappa Mikey yang sedang popular di TV9. Kalau tak tau, memanglah anda tergolong dari orang yang bingung dan layak dimasukkan di kelas pemulihan mental. Opening song bagi Kappa Mikey di popularkan oleh kumpulan Beat Crusaders yang pernah menyumbangkan ending theme bagi siri anime Bleach.

Berbalik kepada kumpulan doa tadi, kumpulan diaorang ni adalah sebuah band hard rock di bawah label Ginza Studio. Kalau nak tau lebih lanjut boleh lawat official site diaorang iaitu http://www.d-o-a.jp

By the way, here are the PV for doa - hero (eiyu)

0 comments:

Post a Comment