Wednesday, December 10, 2008

Ghost rider

Dah tak larat nak menanggung amarah yang dah bertahun-tahun aku tanggung, hari ini aku memberikan mesej yang amat jelas pada my little moron brother and my mum. Sangat jelas, even my 6-years old son understood the action I've taken.
---
Bermula dari tahun 2006, aku dah maklumkan bahawa kucing yang dah terlalu banyak bilangan ini akan menyusahkan kembali kepada aku dan keluarga aku. Dan aku dah mintak adik aku yang bengong itu untuk 'memindahkan' sebahagian kucing yang dah besar ke tempat yang lebih 'baik'. Namun, hanya muka selamba bodoh yang aku dapat.
Selepas itu aku naik berang, bila bonnet terios aku menjadi medan kucing-kucing tersebut bermain sehingga meninggalkan calar-balar yang menyakitkan mata aku. Bertahun-tahun aku dan isteri aku kumpul duit untuk dapat down payment tinggi untuk terios tersebut. Tapi cuma dipandang hampas oleh orang lain.

Malah, banyak pokok=pokok bunga isteri aku serta pokok bonsai aku hancur dan mati disebabkan kucing-kucing itu menjadikan pasu-pasu pokok tersebut sebagai tempat untuk diaorang beradu. My mum hanya ketawa, kononnya apa yang dilakukan oleh kucing-kucing tersebut bersifat manja. Namun hati aku bagai nak menangis sebab bonsai aku habis patah dibuat sebagai tempat penyandar. Isteri aku? Hanya diam...
---
But today I've took the action, that I don't ever care if they both got mad at me. I cannot stand the anger I've kept for so long. If things can be imagery, perhaps I became the ghost rider! I've relocated the cages, move it to the area that I think perfect for 'em. Then, my son and I clean the foyer in front of my house which was the original location of the cages.
I've already told them...don't ever compromise with my patience.

4 comments:

  1. oooo sabar bro...but when it effects the dream car naik hantu jugak....take the neko to the 'neko centre'...away from the house!!!

    rina-san

    ReplyDelete
  2. My hands are tied at the moment...Perhaps after 22nd Dec, I can deal with it.

    ReplyDelete
  3. bro..aku simpati ngan ko. anto lah kucing durjana ke tempat yang sepatutnya diorg duduk

    ReplyDelete
  4. ader jgk adik beradik camni...aku harap ko sabar jer. Tp kalau dah camni susah jgk. nasib baik famili aku x de yg minat kucg.
    tp aku kesian ngan ko. kalau nak cat blk mau mkn ribuan jgk tu

    ReplyDelete