Monday, March 30, 2009

Water purifier

Perhaps or maybe a lot of peoples will angry with the previous post. It is important to reroute the misconcept about purified water and its benefits. Or to correct the beliefs to the mystical elements brought some of water purifier company.
----
Minggu ni memang aku interested tentang water purifier, tambahan pula apabila membaca penerangan mengenai produk-produk terutama yang menyentuh tentang kewujudan aura dalam sistem perawat air ni. Umat melayu ni, ramai yang akan terkesima pabila ada unsur-unsur mistikal ni. Tambahan pula menyebut mengenai aura. Macam cerita pasai cakra yang dibangkitkan oleh salah sorang pengasas seni silat cakra alam. Orang melayu ni cukup taksub. Dan untuk pengetahuan lanjut mengenai cakra, boleh menonton siri anime Naruto pada jam 7.30 malam setiap hari Khamis.
---
Dalam sains dan perubatan, aura wujud dalam 2 kategori; optik dan paranormal. Jika dilihat dalam pendekatan yang diterapkan oleh pembangun water purifier ini, lebih kepada pendekatan paranormal. Di dalam kategori paranormal atau parasychology dan juga amalan spiritual, aura adlah medan radiasi yang halus yang mengelilingi seseorang atau objek seperti halo (aura optik) atau aurela (radiance of luminous cloud) yang terdapat pada seni keagamaan seperti kesenian kristian. Untuk tahu lebih lanjut mengenai aura, bolehlah akses kepada wikipedia.
---
RX-WATER
RX Water ditemui oleh Dr. Noordin Darus yang telah terkena kanser darah dan telah recovered disebabkan air yang telah dirawat. Menurut website Rx Water ni, sistem air ini boleh menyembuhkan individu yang menghidapi penyakit migraine, tekanan darah tinggi, diabetes, gout, gastric, batu karang, barah buah dada dan macam2 lagi.

Sistem perawatan pula menawarkan 4 katrij penapisan dengan 8 langkah perawatan. Tapi aku lebih suka terangkan fungsi 4 katrij tersebut.
1st katrij- menapis keluar, bendasing, karat dan partikel seperti bakteria, protozoa.
2nd katrij- terdiri daripada carbo ceramic dan natural mineral stone yang menyikirkan bau dan rasa yang tidak sedap.
3rd katrij- menghapuskan mineral kasar dan intipati radioactive.
4th katrij- terdiri dari aura converter yang mengaktifkan aura healing capabilities. Mengandungi calcium ionized clay with its function is to break down water moleculs to smaller cluster for easy absorb by the body.
---
Kelebihannya pulak?
1. Boleh cure illness seperti yang dinyatakan di atas.
2. Tiada extra filter kerana extra filter ada tempoh expiry dan filter tersebut jika
tidak diganti akan jadi koloni mikroorganisma.
3. Tidak guna elektrik kerana menggunakan elektrik boleh mewujudkan medan magnet pada
air yang boleh menyebabkan masalah buah pinggang.

Cuba lihat unsur-unsur aura yang dimasukkan untuk menarik minat pembeli yang taksub dengan unsur mistikal. Kalau nak lebih mistikal tontonlah Keliwon dan Misteri Nusantara.

2 comments:

  1. eh? Keliwon ada kaitan ngan RX water - NO brain attached. Hehehe

    ReplyDelete
  2. ade lah sikit-sikit. Mende tu kan ke beraura. aura tu boleh wujud dalam kategori paranormal atau mistik. Dan Keliwon tu citer berunsurkan mistik...he..he..

    ReplyDelete