Monday, June 1, 2009

Viral Fever

Rupa-rupanya ke'mandroman' saya pada petang hari Rabu adalah petanda saya ada fever. Badan yang lenguh-lenguh adalah symptom yang saya tak perasan. Mula-mula baby saya yang demam. Nak tumbuh gigi kot, alih-alih ayahnya pulak demam berikutnya. Dua hari saya terjelepok. Pada malam tu saya ke klinik dan doktor sahkan saya demam disebabkan virus. Doktor kata esok saya bole recover dan bole kerja balik. Tapi rupanya hari khamis malam lagi worst. Temperature badan saya dah naik almost 38 darjah celcius. Wife saya pun takut nak pegang badan saya. Saya jelum kepala dengan bancuhan air asam jawa untuk reduce suhu sementara tunggu adik saya balik untuk bawak saya pergi klinik.

Pergi second klinik pun doktor sahkan saya dapat viral fever. Symptom nya ialah perut kembung dan sakit, suhu naik dengan rasa pening berpusar kat dahi dan lenguh-lenguh badan dan berpeluh (walaupun di dalam air-cond). Tapi doktor juga kata saya dah kena gastric. Apa cerita plak ni...?

0 comments:

Post a Comment