Wednesday, October 28, 2009

Suffered from Meetingalobored Syndrome!


Hari ini meeting lagi. Dan kadang kala jika terlalu banyak meeting, kerja-kerja kita akan tergendala. Semenjak dalam 3 minggu kebelakangan ini, asyik meeting sahaja. Di jabatan aku ini, terlalu banyak meeting. Meeting JKuasa itu, JKuasa ini, meeting tergempar itu, meeting tergempar ini. Apabila terlalu banyak meeting, meeting itu jadi tidak efektif. Percaya atau tidak meeting di jabatan aku seringkali jadi medan perbualan tanpa ada solution atau keputusan. Sebab kadangkala boss aku yang jadi pengerusi meeting, mengeluarkan kenyataan seperti berikut:

"you have to think..."
"i don't know, you have to find the mechanism..."
dan itulah sebabnya saya katakan tak ade efektifnya meeting ini. Last2, kami jugak yang pikir sendiri.

----
How do I survive in this type of meeting? I don't. It is because I've been swallowed in this kind of meeting for the past 9 years. I like when we keep it simple without involved any backward story-telling like-a-kindergarten classroom. What we or I want is a small amount of time spend, solutions accomplished and everybody can go back to their designated quadrants happily to continue their tasks or work.

2 comments:

  1. betui tu bro, tompat aku pun samo. buat poning kepalo !!!!!

    ReplyDelete
  2. tmpt tnjk pandai, dlm meeting la apalagi...

    ReplyDelete