Friday, July 15, 2022

Memori Korporat Untuk Diri Sendiri

 

Tak pernah aku bayangkan aku akan berada di dalam mana-mana penerbitan elektronik apatah lagi berada dalam dokumentari. Agak terkejut apabila aku antara invidu terpilih berada dalam dokumentari bersama-sama YB Dato' Naib Canselor selain daripada wakil-wakil pelajar. Bangga sekejap...ho..ho..ho.

Ramai jugak yang acknowledged siap kawan aku sewaktu sekolah share dalam grup. Jangan la buat macam tu ...Malu aku wehh!!!

Al-kisahnya aku ini diminta oleh rakan seofis yang mengendalikan sesi rakaman untuk take over sesi interview. Memandangkan big boss aku ada mesyuarat besar yang tidak dapat ditinggalkan, salah satu job specs aku menjadi "bidan terjun" dan di atas keperluan menjaga air muka jabatan aku maka aku menyanggupkan diri. Dengan hanya dalam tempoh 10 minit aku menyediakan jawapan terhadap soalan  yang telah dikemukakan oleh wartawan Malaysia Gazette. Malah minta rakan seofis aku untuk mencetak statistik sebagai alat bantuan sewaktu sesi rehearse. Sesi rehearse ni wajib sebab untuk mengelakkan kegugupan waktu sesi shooting sebenar.

Tapi sewaktu sesi shooting bermula aku dapat soalan tambahan daripada pengarah fotografi secara spontan tanpa sesi rehearsal iaitu falsafah di sebalik slogan pengetahuan suluh budiman. Alamak !! Maka dengan spontanesous kepala otak aku berfungsi mencari maksud maka terkeluarlah ayat - ayat tanpa rangkap tersusun. So begitulah ceritanya yang terkeluar...hanya part soalan spontan yang ditayangkan. Bak kata sahabat aku, mungkin yang cakapkan itu ada content, maka itulah yang mereka gunakan.

Apa-apa pun terima kasih MAS dan FIR di atas bantuan teknikal dan bahan untuk aku gunakan dalam sesi temubual ini. Dan terima kasih jugalah diatas peluang memori korporat untuk diri aku sendiri. ARIOSS!!

1 comment: