Thursday, February 22, 2007

The interview



Hari ini almost 2 jam aku duduk kat meja konsultasi maklumat. Tak ada advisor yang duduk mula dari jam 9 pagi. So prihatin punya pasal (kononnya), aku ambik inisiatif. Mulalah bertalu-talu user datang tanya and mintak consult tentang their assignment. Ada yang mengada-ngada pun ramai, especially ladies yang gedik-gedik (this is not gender issues). Semua jenis spoonfeed. Rosak kualiti betul.

At noon, aku dah ada student IT tunggu aku. Aku baru je balik dari beli bun, konon nak makan. Tapi macam mana aku lupa, this student dah buat appointment nak interview aku last 2 week. Ni semua fatigue punye pasal.

Fortunately, the interview takes only 45 minutes. Yokatta...the topic is all about OPAC. Tak tau ke...OPAC stands for Online Public Access Catalog. part of information retrieval system. But honestly speaking, better that student tu tukar course, because banyak terms yang amoi ni tak tau...
Sapalah lecturer budak ni...

0 comments:

Post a Comment