Sunday, December 16, 2007

Saturday Night Sleeper

15hb Disember 2007 adalah family day untuk organization aku. Dan aku yang pada mulanya dah mendaftar diri nak pergi menarik diri di saat-saat suku akhir. AJK penganjur tertanya-tanya kenapa aku tak pergi? Jawapan aku mudah, ringkas dan padat. Tempat tu tak best dan tidak memenuhi kriteria untuk aku dan keluarga aku berseronok. Jawapan aku lebih bersifat peribadi dan tidak mempengaruhi sesiapa. Bukan niat aku pun nak mempengaruhi sesiapa. Dan sesiapa yang terpengaruh dengan cakap aku tanpa selidik terlebih dahulu, memang cerdik sangat lah tu. Namun statement aku disalah ertikan oleh pengerusi kelab kakitangan my organization. Dia marah aku sebab bagi alasan macam tu. Bengong ape. (that's why only few female homo-sapien can become a good leader, because they also mix everything with their emotion that can kill professionalism). Hopefully, you guys enjoying yourself. Semoga ramalan cuaca yang mengatakan hujan di beberapa tempat di Perak tidak mengganggu keseronokan yang tidak terhingga. Sesiapa yang ada niat nak cuci mata kat situ, bolehlah cuci sampai putih mata tu.

Mujur juga aku tak pergi family day, coordinator program masters aku dah decide untuk berjumpa dengan kami semua pada jam 4.00 petang di kampus. Setelah masing-masing menunggu hampir 1 jam lebih, perjumpaan dimulakan pada jam 5.20 petang dan berakhir pada pukul 7.10 malam. Tak sangka pulak kami ini dah ade 2 team sekarang: Team 6 & Team 5. The both team carried different direction because of the last semester result. On the Team 5, there are people who have to repeat the last semester paper or papers. And some of them only have to redo their research proposal. The Team 6 will carry on with the upcoming semester's subject and will have to choose whether to take dissertation or independence study for the final semester. At first, there only me and my partner in drive chose to take dissertations, but its end up with the additional of 3 people, only left to think about is SJ. Make up your mind, girl.
We do manage to have only 3 subjects on this semester rather than 4. Another 1 will be taken on semester 4. Hopefully, all of us can graduate at the same time.

Selesai saja perjumpaan aku terus jer nak balik, namun aku fikir baik solat maghrib dulu kat kampus sebelum balik. Tiba aku kat rumah jam 8.15 malam. Setelah bercerita sikit apa yang berlaku kat my lady, aku pun masuk tidur dengan harapan pukul 10 nak bangun. Memang terasa penat betul. Sebab aku baru saja recover dari fever. Tapi apa yang terjadi, pagi ni baru bangun. Dan hari ni family aku akan ke Nilai 3.

0 comments:

Post a Comment