Wednesday, January 2, 2008

The New Year 2008

Selamat tahun baru 2008. Bermakna kita semakin matang mengikut usia (hopefully). Dan seperti mana kata allahyarham bapa aku, kita semakin mendekati mati. Seperti mana tahun-tahun lepas, aku dihujani soalan yang sama. Apa azam tahun baru aku? Seperti mana yang lepas2, aku tak ada azam tahun baru. Sesungguhnya itulah realiti. Sebab dalam hidup ini perkara yang berlaku esoknya mestilah lebih baik dari hari ini. Jadi kenapa perlu setiap tahun baru, perlu ada azam? Dah jadi budaya pulak tu.

Leceh betul.

------------

Rasa pelik bila masuk ofis hari ni. Jadual bertugas yang baru. Dan dengar kata ader staff baru masuk hari ni. Tengok tray, banyak perkara yang perlu disettlekan. Kontrak dan technical psecs yang kena direview, online database yang perlu dievaluate. Dan juga kena plan how to get effective with three-men team to handle 10,000 job tasks.

------------

By tomorrow, my junior will become a kindergarten student. Automatically, I have to take leave for couple of days due to this matter. He insists that I'm going instead her mother.

0 comments:

Post a Comment