Wednesday, April 30, 2008

Belasungkawa - Al Fatihah...

Bismillahirahmannirrahim - In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

[Ayat : 2]
Praise be to Allah, the Lord who safeguards and governs the entire worlds.

[Ayat : 3]
Most Gracious, Most Merciful.

[Ayat : 4]
Master of the Day of Judgment (the Hereafter).

[Ayat : 5]
It is You alone (O! Allah) we worship, and to You alone we look for help.

[Ayat : 6]
Guide us to the Straight Path.

[Ayat : 7]
The path of those on whom You bestowed Your eternal grace, not (the path) of those who invited Your wrath, nor those who have gone astray.

Amin....

---

Pn. Zainab bte Shahar@Sohor iaitu ibu saudara aku telah meninggal dunia pada petang tadi kerana serangan stroke pada dua minggu yang lepas. Tiada apa yang aku nak katakan cuma bibir dan hati aku menghadiahkan surah - AlFatihah.

Berkemungkinan aku akan bertolak pulang pada malam ini atau sesudah Suboh esok.
Pada hemat aku, allahyarmah mungkin akan disemadikan di sebelah pusara allahyarhamah nenda aku. Dibaris itu juga allahyarham ayahanda aku dan abangnya disemadikan.
Semoga Allah merahmati pemergiannya. Dan giliran kita entah bila, seperti mana yang disebut oleh Nabi Allah Ibrahim, bertambahnya umur kita bermakna kematian semakin mendekati kita.

0 comments:

Post a Comment