Tuesday, March 10, 2009

Al-Fatihah: Belasungkawa buat Pak Ngah Hashim

Bismillahirahmannirrahim - In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.

[Ayat : 2]
Praise be to Allah, the Lord who safeguards and governs the entire worlds.

[Ayat : 3]
Most Gracious, Most Merciful.

[Ayat : 4]
Master of the Day of Judgment (the Hereafter).

[Ayat : 5]
It is You alone (O! Allah) we worship, and to You alone we look for help.

[Ayat : 6]
Guide us to the Straight Path.

[Ayat : 7]
The path of those on whom You bestowed Your eternal grace, not (the path) of those who invited Your wrath, nor those who have gone astray.

Amin....
----
Allahyarham Pak Ngah aku, iaitu suami kepada Allahyarhamah ibu saudara aku, Zainab bte Shahr@Sohor telah kembali ke rahmatullah pada pagi ini. Tersentak aku dengan kejutan yang aku terima pada jam 11.00 pagi tadi.

Hanya ucapan Inalillah sahaja yang dapat diucapkan buat masa ini. Kerana kekangan kerja dan mesyuarat yang dhadiri minggu ini, aku pasrah. Namun petang ini aku mengambil keputusan untuk berziarah dengan seluruh keluarga aku.
---
Tak sampai setahun allahyarhamah ibu saudara aku meninggal, kini pak ngah aku pulak menurutinya. Kesan kerinduan mendalam pada isteri tercinta aku kira. Walaupun pak ngah aku tu tak pernah menunjukkan kesedihan sewaktu ibu saudara aku tu meninggal dunia, namun kesedihan di hati siapa yang tahu....

0 comments:

Post a Comment