Thursday, March 11, 2010

KPI-pooey!

Dah nak juling mata dan muntah melihat dokumen KPI jabatan aku yang setebal 80 ms. Dan firasat aku berat mengatakan yang aku kena mengadap lagi dokumen dalam masa beberapa jam lagi. Ingatkan balik dari tanah tinggi Cameron memurnikan dokumen tersebut dah tak perlu menengok dokumen yan tebal itu. Rupa-rupanya
silap firasat. Boss aku makin ligat rajinnya menengok dan meneliti dokumen itu serta mengedit sesedap rasa ajinomoto proses-proses yang telah termaktub dalam KPI dokumen itu.
Al-kisah semalam, awal pagi boss aku dah panggil untuk betulkan bukan setakat format dan structure tetapi contentnya yang dengan penuh takzim aku cakap tentang content kena terang dekat respective owner. Nanti diaorang marahkan aku pulak.
So dari pukul 3.30 petang, masing mengedit dan dah tentu aku yang mengedit pada laptop. Jadi cam besa boss aku 5.30 dah cabut. So, tingge aku, deputy and 2 orang boss kecik. Disebabkan dah nak muntah, kami all out sampai jam 7 malam sahaja berbanding last week sampai jam 11.30 - 12.00 mlm. Aku? Sambung buat kat umah sampai jam 11.30 malam. Sambung balik jam 5.00 pagi. Pastu sambung lagi and print dokumen tu kat opis dari jam 8 - 9.00 pagi. Sekarang nih kena rest dari tengok menda tuh.

Tempat aku menginap untuk murnikan KPI-Heritage Hotel, Tanah Rata

----
What Are KPI-KPI is stands for Key Performance Indicator. Key Performance Indicator or KPI are quantifiable measurements, agreed to beforhand that reflect the critical success factors of an organization. They will differ depending on the organization. For example, a customer service department may have as one of its KPIs, inline with overall company KPIs, percentage of customer calls answered in the first minute.
----
Cathy Sharon
 

 Who do you think much cuter Cathy Sharon or Happy Salma?

Happy Salma

0 comments:

Post a Comment