Monday, October 22, 2018

Layan Wayang: PASKAL The Movie

Credit: RojakDaily
Dah tengok movie PASKAL the movie? Kalau belum aku sarankan tengok. Bukan setakat kita sokong movie made in Malaysia tetapi jalan cerita yang ditonjolkan memang menarik. Padat dengan aksi dan plot yang mengejutkan. Plan  nak tengok wayang ni dah lama tetapi asyik tertangguh jer disebabkan oleh kerja-kerja atau perkara luar jangka yang timbul. Alhamdulillah, hari sabtu yang lepas tertunai jugak hajat isteri dan anak-anak nak layan cerita PASKAL The Movie.

Kalau ikut dalam listing kami, nak tengok cerita Johnny English lakonan Rowan Atkinson atau Venom. Namun tarikan kepada cerita PASKAL The Movie lebih kuat. Apatah lagi aku memang minat aksi ketenteraan seperti Predator, Expandables tambah-tambah kalau ada lakonan  Jason Statham favorite aktor aku. Ada lah sekali terikut hajat wife aku nak tengok filem berat lakonan Aaron Aziz dan Lisa Surihani -- Suamiku, Encik Perfect 10. Mengantuknya tak usah nak cakap la.

Credit: RojakDaily
So untuk movie PASKAL ni kami ambil tayangan jam 8.45 malam. Memang kebanyakan movie yang kami tengok semuanya ambik slot malam. Tak banyak sangat belanja yang keluar. Yang penting dinner dah selesai kat rumah sebelum pergi. Tiket wayang pulak gunakan pembelian secara online, tak payah letih-letih nak beratur. Buat pembelian daripada atas katil pun ok dah. Boleh akses www.tgv.com.my atau download apps TGV Cinema di android atau di Apple Store. 

Sekadar gambar hiasan: Layan Ant-Man and The Wasp
Bagi yang tak tengok lagi, aku sarankan yang ada kat luar sana tengok movie ni sebelum tamat tayangan. Meh aku bagi teaser sinopsis sikit. Movie ni berdasarkan kisah benar perjalanan hidup, misi,  dilema,  pengorbanan seorang pasukan khas laut berpangkat leftenan komander. Ditunjukkan dalam movie bagaimana team PASKAL melaksanakan misi membanteras lanun Somalia yang merampas kapal tangki Bunga Laurel. Dan selebihnya bagaimana pasukan PASKAL ini terpaksa berdepan dengan ex-PASKAL kawan diaorang merampas pelantar minyak. Tentulah Ex-PASKAL ini tahu selok belok SOP (standard of procedure) bekas geng dia untuk take over balik pelantar minyak tu. Dalam cerita ni pelakon yang aku kenal hanyalah Eizlan Yusof, Hairul  Azreen laki Hanis Zalikha, Jasmine Suraya Chin dan Namron. Lain-lain tu aku tak kenal.  Aku tang bab nak ingat pelakon ni susah sikit especially yang baru-baru ni. Camna pun gandingan diaorang memang best. 9 jari aku bagi kat korang.
Waktu layan Tombiruo.

Seruan aku pada kaki wayang atau jenis lepak kat cinema tengoklah PASKAL The Movie. Memang Perrrggh!

Arrioss.

0 comments:

Post a Comment